מה חברות הבקבוקים מסתירות מכם?

מה חברות הבקבוקים מסתירות מכם?

האם יש לכם מושג ומידע על מדד הוואקום בבקבוק שאתם קונים לתינוקכם? איך יניקה מבקבוק יכולה לגרום לדלקות באוזניים? הנה כמה מהעובדות שחברות הבקבוקים מעדיפות להסתיר.

הידעתם שיניקה מבקבוקים מסוימים עלולה לפתח דלקות וכאבי אוזניים אצל תינוקכם?

מה בעצם גורם לזה? כאשר אתם מאכילים את תינוקכם בבקבוק נוצר ואקום בעת היניקה. הוואקום הוא תת-לחץ שנוצר בבקבוק בגלל כוח היניקה. התינוק יונק את הנוזל, אך אוויר לא נכנס בצורה טובה לתוך הבקבוק ואין מה שימלא את חלל הבקבוק במקום הנוזל שנשאב. ברגע שנוצר ואקום בתוך הבקבוק, התינוק נאלץ "להילחם" בלחץ הוואקום, מה שהופך את היניקה לקשה ולא רצופה. בעקבות כך, התינוק הופך לחסר מנוחה, סובל מגזים ואף עלול לפתח דלקות וכאבי אוזניים בגלל הלחץ שאותו הוא מפעיל בעת היניקה.

הסיבה: הוואקום עובר ישירות לחלל הפה של התינוק, דבר שיוצר לחץ שלילי בפיו, המשפיע ישירות על תעלת השמע ועל האוזן התיכונה, דבר שעלול להוביל להתפתחות של דלקות אוזניים. לעומת זאת, בהנקה טבעית, החלב מופרש בכמויות קטנות מבלוטות החלב של האם, ולחץ חיובי נשמר בפה התינוק כל העת.

כבר לפני מעל עשור התגלה במחקר שנערך באילינוי, ארה"ב, על ידי ד"ר קרייג בראון וד"ר בנגט מגנוסון כי בקבוקים רגילים ללא מנגנון למניעת ואקום עלולה להוביל להתפתחות של דלקות אוזניים אצל תינוקות ולתופעות נלוות אחרות. לעומת זאת, יניקה מבקבוקים בעלי מנגנון מתאים - מאווררים לחלוטין, הראו כי לחץ חיובי נוצר בזמן היניקה, בדומה לתהליך המתרחש בזמן ההנקה, ולא נוצר לחץ שלילי באוזן התיכונה.

טימי ברקוביץ, מנכ"ל Bfree: "הרבה מהשיח של חברות המשווקות בקבוקים מדבר רק על הצורה של הפטמה ועל הטקסטורה וכיום, מרבית חברות הבקבוקים הגדולות בעולם מנסות לדמות את הבקבוק להנקה טבעית, אבל למעשה הן מתעלמות מרמת הוואקום בבקבוק. הפקטור המשמעותי ביניקה מבקבוק הוא רמת הוואקום – מה קורה לתינוק כשהוא אוכל, כמה הוא אוכל וכמה מאמץ הוא משקיע בלאכול. אם רמת הוואקום גבוהה המשמעות היא שהתינוק צריך להשקיע מאמץ רב בשביל לאכול.

החברות השונות יוצרות שיח על פיטמת בקבוק אשר מדמה פיטמת שד, אך פעולת יניקה משד והאכלה מבקבוק הן שתי צורות שונות של האכלה, אז למה בכלל מדברים על הצורה והטקסטורה של פטמת הבקבוק?

בהנקה טבעית אין ואקום בשד, למעשה התינוק יוצר וואקום במטרה להתחבר לפיטמה, אבל בשד עצמו אין וואקום, כך שאינו מתמודד עם הנושא בכלל ביניקה משד. "אנחנו רואים ניסיון של חברות כמוMAM ואחרות למצוא פתרון לוואקום בצורת שסתומים שונים, אך המנגנונים שלהם לא ממש פותרים או מורידים את רמת הוואקום ולכן הן לא מעודדות את השיח על ואקום בבקבוקים. הוא יפגע בהן אם הן יעלו את הנושא הזה.

איך נדע אם הבקבוק בו אנו משתמשים נכון לתינוקנו? יש לבדוק האם בקבוק ההאכלה הוא בעל מנגנון אוורור שיעזור לתינוק לאכול בנחת, מבלי שיצטרך להתאמץ יתר על המידה. בשוק קיימים בקבוקים בעלי מערכת אוורור חלקית כמו למשל שסתומים בפטמה, שלכאורה אמורים לעזור לשחרר חלק מהוואקום שנוצר, אך בפועל אינם עושים זאת והוואקום שנוצר גבוה מאוד. נוסף על כך, מעט האוויר שכן נכנס לבקבוק, זורם לתוך הנוזל וגורם להיווצרות בועות אוויר במזון מה שמייצר ירידה באיכות המזון (התחמצנות וירידה באיכות הויטמינים(, ובליעת אוויר בעת היניקה העלולה לגרום לבעיות גזים אצל תינוקות.

בקבוק Bfree הוא הבקבוק היחיד שמביא בחשבון את כל הבעיות הנ"ל ואף פותר אותן. לבקבוק Bfree יש מנגנון מיוחד, שנרשם כפטנט עולמי, המאפשר זרימה של אוויר מבחוץ לתוכו ועוזר למנוע היווצרות ואקום העלולה לגרום לדלקות באוזניים וגזים לתינוק. בקבוק היניקה של ,Bfree הינו בעל מערכת אוורור מלאה המקל על התינוק בעת היניקה. מבדיקות שעלו במעבדה ע"י ד"ר שחר זייפר, נמצא כי בקבוקיBfree הם האפקטיביים ביותר בנטרול וואקום מהבקבוקים המשווקים בישראל.